zaterdag 10 december 2016

Nieuwe ontwikkelingen!

En dan heb je al een maand niks geschreven. Waar begin je dan weer... hoe begin je dan weer. Ik had de laatste tijd niet zoveel motivatie meer om te schrijven en naarmate de tijd verstrijkt wordt het ook steeds moeilijker om die te vinden. Ik denk dat het de winterdip is. Naast dat ik het gewoon behoorlijk druk had voelde ik mij ook een beetje down. Nog steeds wel een beetje. Ik kijk ontzettend uit naar mijn vakantie over 3 weken.

Dus vandaag maar gewoon beginnen met schrijven. Op financieel gebied gaat er namelijk wat wijzigen. Vriendlief heeft een nieuwe baan. Hij begint 9 januari. Een beetje een aparte datum, maar hij heeft nog veel overuren en gaat dus nog even op vakantie op kosten van de oude baas. In januari zal er dus een afrekening plaats vinden en krijgt hij voor het eerst zijn nieuwe loon. Ik kan er eigenlijk nog geen pijl op trekken wat er binnen gaat komen. Ik heb maar een conservatieve schatting gedaan, dan kan het alleen maar meevallen.

Qua loon gaat hij er relatief op achteruit, maar absoluut op vooruit. Hij gaat namelijk weer full-time werken in plaats van de 30 uur die hij nu werkt. Qua loon moet hij bruto (op fulltime basis) ongeveer €150 euro inleveren, maar daar staat tegenover dat er sprake is van toeslagen (die bij deze baas ook echt gehanteerd worden). Netto gaat hij er ongeveer €200 op vooruit zonder toeslagen.

In mijn planning ga ik voor het komende jaar uit van het kale loon wat hem is voorgerekend. Dan kan het alleen maar meevallen. Hij zal in eerste instantie niks uitgekeerd krijgen, want alle toeslagen worden omgerekend naar uren en er wordt eerst een basis van 200 uur opgebouwd. Alles wat daarbovenop komt wordt per maand uitgekeerd. We hebben nog geen idee wat hij gaat doen qua/uren en toeslagen. En weten dus ook niet hoe lang hij nodig zal zijn om die 200 uur op te bouwen.

Rest ons te hopen dat het werk gaat bevallen. Het zal wel even wennen om een wat meer regulier rooster aan te houden. De normale werktijden zijn van 8:00 tot 17:00 en op vrijdag tot 15:00. Daar zal nog wel wat voor en achter komen qua reistijd en overuren, maar het is in elk geval een stuk consistenter dan wat hij nu had. Hij levertijd een stuk vrijheid in voor een stuk duidelijkheid en we hopen dat hem dat meer rust brengt.

2017 beloofd een spannend jaar te worden. Maar als alles goed gaat kunnen we op financieel gebied een nog groter deukje in de boter slaan!

Nu vanmiddag eerst weer een fietswedstrijd! Mijn vierde inmiddels alweer. Willen jullie voor mij duimen dat het droog blijft tot na de wedstrijd? Ik zal morgen wat meer vertellen over hoe dat inmiddels verloopt, heb ik gelijk weer een goede reden/onderwerp om over te bloggen ;)



1 opmerking:

  1. Dat klinkt mooi! Hopelijk gaat het werk hem ook bevallen. Hopelijk is jouw fietswedstrijd goed gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...