vrijdag 4 november 2016

Aflossing al verwerkt!

Op 1 november heb ik het overgemaakt en op 4 november ligt de brief al op de mat!
Vanmiddag had ik nog gebeld wat ik kon verwachten. Volgens de dame ging het niet zo snel en kon zij nog niet in haar systeem zien of de betaling binnen was. De afdeling had het erg druk en de maximale (verwachtte) verwerkingstijd van 20 werkdagen. Ach dacht ik, dat is nog niet eens zo heel gek met wat ik al ervaren heb in het verleden. Des te groter de verrassing toen ik thuis kwam!
Helemaal na alle beroerde berichten die op internet vond over Hypotrust. Valt weer mee dus!

uit lady en de vagebond (ik kan helaas geen filmpje vinden)

Zoals verwacht duikt het nieuwe maandbedrag net onder de €640, namelijk €639,92. Voor dit jaar worden de cijfers dus:


Jaarextra aflossingextra-extraoude maandbedragnieuw maanbedragbesparingsaldo per 1 januari%
20162500500652,48639,92151152.28395,78%

Toch bijna weer €7000 euro afgelost dit jaar. Op naar volgend jaar. Zo even het aflossingsplan weer bijwerken met de nieuwe cijfers!

Hoe snel gaat het bij jullie meestal met aflossingen?


7 opmerkingen:

  1. Ik betaal op 1 januari, krijg bericht dat het ontvangen is in die maand en dan per maart betaal ik het nieuwe bedrag. Ik vind dat het super lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps ik zit bij hypotrust. Zondag mail gestuurd om een bevestiging te krijgen of ik mijn extra aflossing naar de goeie rekening gaat. Dus per 1 jan. Maar wel voor die tijd gestort. Ben ongeduldig maar nog geen mail terug.
    Zo moeilijk een mail te beantwoorden.
    Ach anders maar gewoon over maken en dan hopen dat het nieuwe bedrag ingaat per 1 jan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het overmaakt naar de tegenrekening van de normale afschrijving onder vermelding van het leningsnummer (kun je online zien). En binnen 4 dagen is het al rond. Alleen de online omgeving is nog niet bijgewerkt.

      Verwijderen
    2. Let trouwens wel op dat het moment van storten telt. Het moment dat je het nieuwe bedrag gaat betalen betekend niet zoveel, ze kunnen namelijk nog terug rekenen naar het moment van ontvangen. Pas daar wel mee op als je gaat aflossen richting de grenzen. Dus als jouw storting voor 2017 bedoelt is dan ook pas na 1 januari overmaken!

      Verwijderen
  3. Dat is weer een mooie daling!
    Bij ons gaat er altijd een paar weken overheen voor we het resultaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het bedrag wordt bij ons altijd gelijk afgeschreven met de normale betalingen. Dan is het op internetbankieren gelijk bijgewerkt, maar de brief heeft wel eens twee maanden op zich laten wachten... Maar meestal is het 2 tot 3 weken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons is het binnen een paar dagen verwerkt. rabo.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...